سئو (SEO) یک رشته بازاریابی است که بر روی نظریۀ رشد در نتایج جستجوی (بدون پرداخت) موتور جستجو متمرکز است. سئو شامل عناصر فنی و خلاق مورد نیاز برای بهبود رتبه بندی، رفتار و افزایش آگاهی در موتورهای جستجو می باشد. جنبه های بسیاری برای جستجوگرها وجود دارد، از کلمات در صفحه شما تا سایر سایت هایی که به وب سایت شما پیوند می دهند. بعضی اوقات SEO به سادگی موضوعی است که مطمئن شوید سایت شما به گونه ای است که موتورهای جستجو را درک می کند.

سئو (SEO) تنها در مورد ساخت وب سایت های موتور جستجوگرانه نیست. دانش سئو برای فهم سایت شما توسط مردم هم کارساز است. ما معتقدیم که این اصول با هم ارتباط تنگاتنگی دارند: درک موتورهای جستجو و فهم مردم.

من وبسایت تخصصی هایپرسئو را برای توصیف تمام زمینه های کار با جستجوگرها از جستجوی اصطلاحات و عبارات (کلمات کلیدی) که ترافیک را به وب سایت شما رهنمون می سازد، راه اندازی کرده‌ام تا ساختن سایت، ایجاد لینک ها و شیوه های بازاریابی منحصر به فرد سایت خود را با کمک روشهای مدرن هدف‌گذاری کنید و درنهایت انجام دهید. اگر در مورد این موارد تا الان اشتباه رفته باشید، شما تنها نیستید و من برای کمک به شما اینجا هستم.

چرا وبسایت من به سئو (SEO) نیاز دارد؟
اکثر ترافیک وب توسط موتورهای جستجو عمده تجاری، گوگل ، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع ترافیک می توانند بازدید هاییی را برای شما ایجاد کنند اما موتورهای جستجو، روش اصلی برای ناوبری برای اکثر کاربران اینترنت هستند و نوع محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را که عرضه می کنید را درک می کند.
موتورهای جستجو منحصر به فرد هستند و با مکانیزمی که دارند، ترافیک هدفمند را فراهم می کنند که به دنبال چیزی هستند که شما به آنها پیشنهاد می کنید. موتورهای جستجو جاده هایی هستند که تولیدکنندگان محتوا و خوانندگان آنها را به هم می رسانند. اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را پیدا نکنند یا محتوای شما را به پایگاه های داده خود اضافه نکنند، شما فرصت های باور نکردنی برای هدایت ترافیک به سایت خود را از دست می دهید.
یک نویسندۀ آنلاین باید بداند که واژه هایی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای را در خود دارا هستند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند باعث موفقیت یا شکست یک بنگاه تجاری، فروشگاه اینترنتی یا یک الگوی کسب و کار مجازی باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند زمینه های وسیعی از تبلیغات، درآمد و برندینگ را مانند دیگر کانال های بازاریابی فراهم کند. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.

چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون سئو (SEO) را تشخیص دهند؟
موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیت های زیادی برای موتورهای جستجو وجود دارد؛ بطوریکه سئو (SEO)مناسب می تواند تا درصد بسیار زیادی بازدید کنندگان یک سایت را افزایش دهد و توجه بیشتری را به آن وبسایت جلب کند و حرکت اشتباه می تواند یک سایت را با کاهش درصد نمایش در نتایج جستجو پنهان و یا حتی دفن کند.
همیشه توصیه این بوده است که علاوه بر ایجاد محتوای غنی و در دسترس برای موتورهای جستجو، قواعد سئو (SEO)را هم رعایت کنید که جستجوگران آن را به آسانی پیدا کنند. اینترنت به طور فزاینده ای در حال تبدیل به یک عرصۀ رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در جلب نظر بازدید کنندگان و مشتریان موفق‌تر هستند.

آیا می توانم خودم سئو (SEO) را انجام دهم؟
دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش‌های رایگان سئو (SEO) به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای مانند این. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی سایت خود را برای تبدیل شدن به یک کشتزار که موتورهای جستجو برای یافتن هر جستجویی که شما درباره‌اش مطلب نوشته‌اید آماده کنید.
ضمن ستودن تعهد و انگیزۀ شما برای یادگیری پیچیدگیهای سئو (SEO)در ابتدای کار، تمرکز خود را بر روی وبسایتی کوچک و شخصی قرار دهید و پس از انجام تمرینات ابتدایی، رویکرد گسترده تر و عمومی تری را در پیش بگیرید.
در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را شروع کنید. من همراه شما هستم تا به پرسش‌هایتان پاسخ دهم و مقالات بیشتری را منتشر کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هماهنگی زمان ملاقات

لطفاً برای هماهنگی جلسۀ حضوری، تلفنی یا آنلاین، اطلاعات زیر را برایم ارسال کنید.
در سریعترین زمان ممکن با شما تماس گرفته خواهد شد.