شما نویسنده نشده اید که یک نویسنده دیگر را تجربه کنید. چون حتی اگر موفق شوید که کاملا شبیه آن شوید باز هم او هست و حرفهایش را زده است و شما چیزی جز یک تکرار که دیگر خواندنی و جالب نیست نخواهید بود.

زبان خود را داشته باشید
یک نویسنده باید پیش از آنکه نام خود را بگوید و یا پیش از آنکه خواننده امضای او را پای نوشته اش ببیند با زبان نوشتار خود، خودش را معرفی کند و قلمش امضای نوشتارش باشد.

سبک زندگی خود را بسازید
حتما نیاز نیست نحوه زندگی کردن خود را از کسی یا تلفیقی از کسان دیگر که یا دوستشان دارید یا دوست دارید به جایگاهشان برسید، تقلید کنید. سبک زندگی از متغیرهای متنوعی ساخته می شود که با فرهنگ، اخلاق، روحیات، زندگی و جامعه یک فرد همخوان است. سختتان می شود که مثل دیگران زندگی کنید. با تقلید جز یک زندگی بی روح، تصنعی و حتی عذاب آور در انتظارتان خواهد بود.

ژست خودتان را بگیرید
آنها بالاخره مجبورند شما را بپذیرند. بله. اطرافیانتان را می گویم. پس ژست خودتان را بگیرید و لذت ببرید. همانطور که حرف می زنید، می نشینید، سیگار می کشید، فکر می کنید یا حتی می خندید همه جا همینطور باشید.

صادق باشید
کسی منتظر ظهور فیلسوف جدیدی در شما نیست. صادق باشید و بجای حل کردن همه مشکلات زندگی و پاسخ دادن به پرسشهای هستی شناسانه همه انسانها، صادقانه هر آنچه می دانید و باور دارید بگویید و مطمئن باشید که راه تعالی از صداقت می گذرد.

ساده و قابل فهم شوید
کارل پوپر می گفت «هیچ چیز به اندازه دشوار نوشتن آسان نیست». به خودتان در نوشتن سخت بگیرید و آسان و قابل فهم بنویسید. حرف کسانی را که می گویند زبان فارسی برای انتقال مفاهیم پیچیده ضعیف است را باور نکنید. ما در طی قرون گذشته شاعران، فیلسوفان و نویسندگان زیادی داشته ایم که صقیل ترین مفاهیم را با ساده ترین زبان به نظم و نثر درآورده اند. هزار سال از رودکی گذشته است و وقتی اشعارش را می خوانیم گویی رودکی همعصر ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هماهنگی زمان ملاقات

لطفاً برای هماهنگی جلسۀ حضوری، تلفنی یا آنلاین، اطلاعات زیر را برایم ارسال کنید.
در سریعترین زمان ممکن با شما تماس گرفته خواهد شد.